Beszámolók

DSC_0170.jpg

Balázs Edina:

Szerda délután hallhattuk a Hogy állunk a poroszos múlttal? címet viselő beszélgetést, amelynek során aktív és tapasztalt tanárok mondták el a véleményüket a kérdésről. Számomra mindenképpen megerősítés volt, hogy hasonló gondolatokkal, felvetésekkel találkoztam, mint amik engem is foglalkoztatnak a tanári hivatással kapcsolatban, leginkább a minőségi és mennyiségi oktatás kérdéskörében… tovább a beszámolókhoz

Boros Ágnes:

Pálfalvi Lajos a lengyel mítoszok kérdéskörére hívta fel a figyelmet. A hagyományokról való gondolkodás igen aktív e nemzet körében, a múltra történő reflexió két nagyobb áramlatával szembesülhetünk… tovább a beszámolókhoz

Borovácz Tünde:

Egy különleges szekcióban, a diák-kerekasztalon általános és középiskolás fiatalok beszélgettek az iskolai életről és az irodalomról. Kérdésként merült fel, hogyan vélekednek a diákok az iskolában megjelenő új eszközök (digitális napló, interaktív tábla) használatáról… tovább a beszámolókhoz

DSCN4597


Csányi Krisztina:

Személy szerint különösen Parrag Judit kortárs családregényekről szóló témafelvetése ragadott magával, őt még nagyon sokáig szívesen hallgattam volna. Téma iránti szeretete, előadásmódja el tudta varázsolni a közönséget (engem legalábbis biztosan). Az volt az érzésem, hogy még annyi jó regényt nem olvastam: legszívesebben azonnal egy könyvtárban lettem volna, ahol egyből ki is válogathatom az általa megemlített és általam még nem olvasott családregényeket… tovább a beszámolókhoz


Csurka Emese:

Hogyan dolgozzon ki egy tanár napi hat óra tanítás mellett kooperatív vagy más munkafolyamatot, ha a többi osztálya elé is felkészülten akar odaállni. Nincs erre idő, mert minél inkább kiadja egy tanár a kezéből a feladatokat, az annál több szervezést igényel… tovább a beszámolókhoz

DSC_0179_


Horváth Zsófia:

Hallhattunk arról, hogy bizonyos kutatások bizonyították: különböző betegségek mögött hasonló típusú magánéleti konfliktus áll. Nem csak a mentális egészséggel javítható a fizikai egészség, hanem az egészséges táplálkozással is, illetve ez utóbbival fejleszthető a mentális egészség: a depressziónak gyakran a tápanyaghiány az oka… tovább a beszámolókhoz

Kádi Zsófia:

Szintén a tanárszakra vetítve szembesülhettünk vele, mennyire fontos e generációs különbségek figyelembe vétele az oktatásban is. Nap mint nap szembesülhetünk vele, mennyi a problémás fiatal. A tanárnak, miközben fejleszti a diák képességeit az iskolában, egyúttal szociálisan érzékenynek kell lennie. Meddig terjed az ő feladata a nevelésben, milyen újabb kihívásokkal kell szembesülnie? … tovább a beszámolókhoz

DSCN4641

Nagy Fruzsina Dóra:

Az írószeminárium kiváltotta „sokk” után valóságos felüdülés volt hallgatni a fiatal írók-költők műveit. Itt éreztem igazán, hogy élővé vált az irodalom, hiszen mai fiatalok, közel velem egyidősek hozták és mutatták meg verseiket, novelláikat. A beszélgetés hatására kicsit utánanéztem a meghívott uraknak és egyből megfogott például Mohácsi Balázs mint mikor szomorú című verse. Idő hiányában sajnos nem tudtam még behatóbban tanulmányozni a feltörekvő művészek írásait, de mindenképpen szeretnék majd erre időt fordítani, mert úgy gondolom, megéri. Az egyedüli problémám az volt, hogy nagyon kellett fülelnem, a felolvasók által használt hangerő sokszor nem tűnt megfelelőnek… tovább a beszámolókhoz

DSC_0109

Vörös Virág:

Tuomo Lahdelma beszélt a szerzőség kérdéséről, arról, hogy mennyi külső hatás befolyásolja az írót vagy a költőt az egyes művek megszületése közben. Elmondta: az irodalom hatalmi intézmény, amiben a kiadóknak és a szerkesztőknek nagy hatása van a szerzőkre. Mindannyian tudjuk, hogy a szerkesztők gyakran változtatásokat kérnek a szerzőktől a szövegeken, ha szerintük nem elég érthetőek az olvasók számára… tovább a beszámolókhoz

Kategória: hírek | A közvetlen link.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>